Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie: Hybrydowa jednostka 228M wróci do ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
08-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubuskie: Hybrydowa jednostka 228M wróci do ruchu
fot. H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych
Właściciel odstawionego zespołu trakcyjnego serii 228M zapewnia, że niemal nowy pojazd wkrótce wróci do eksploatacji. Rozpoczęła się jego długo oczekiwana naprawa. To ważna informacja także w kontekście problemów taborowych Polregio.

O problemach z eksploatacją jednej z dwóch hybrydowych jednostek należących do samorządu województwa lubuskiego pisaliśmy na naszych łamach kilkakrotnie. Operator, który użytkuje pojazd, spółka Polregio, poinformował o awarii układu spalinowego. Początkowo wyłączył więc jednostkę z ruchu, argumentując, że zapisy umowy o dofinansowanie jej zakupu uniemożliwiają wykorzystanie hybrydy na trasach w pełni zelektryfikowanych.

228M wyjechał na linie zelektryfikowane

Spółka chciała, by niezbędnej naprawy dokonał w ramach gwarancji producent – poznański FPS. Ten twierdził jednak, że uszkodzenie powstało z winy przewoźnika. Choć fabryka nie upubliczniła przyczyn awarii, samorząd wskazał, że FPS zarzuca Polregio stosowanie paliwa niewłaściwej jakości.

Władze regionu podkreślały, że w ich opinii przewoźnik może skierować pojazd do obsługi niektórych odcinków z siecią trakcyjną (Zielona Góra – Zbąszynek). Po tygodniach odstawienia tak się ostatecznie stało. – Pojazd 228M-001 był użytkowany z wykorzystaniem napędu elektrycznego – poinformował nas Zdzisław Haczek, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.

Długo oczekiwana naprawa trwa

Właściciel dwunapędowego zespołu trakcyjnego zapewnia jednocześnie, że wkrótce pojazd wróci do pełnej sprawności. – Obecnie przechodzi on naprawę uszkodzonego układu paliwowego – relacjonuje nasz rozmówca. Pierwotnie hybryda miała zapewniać połączenia z Kostrzyna i Gorzowa do Krzyża i Poznania. Można się więc spodziewać skierowania jedynego wyprodukowanego 228M właśnie na tę trasę.

Powrót hybrydy do eksploatacji powinien zmniejszyć skalę trudności Polregio z obsługą kursów na lubuskich liniach niezelektryfikowanych. Od miesięcy przewoźnik boryka się z kryzysem taborowym, wskutek którego regularnie dochodzi do odwołań planowych kursów. W większości przypadków są one zastępowane autobusami.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podlaskie hybrydy prawdopodobnie pojadą do Łomży

Tabor i technika

Polregio będzie miało nową myjnię w Szczecinie

Tabor i technika

Lubuska hybryda FPS była tankowana paliwem złej jakości?

Tabor i technika

Kto naprawi lubuską hybrydę? FPS i Polregio z odmiennymi stanowiskami

Tabor i technika

Zobacz również:

Podlaskie hybrydy prawdopodobnie pojadą do Łomży

Tabor i technika

Polregio będzie miało nową myjnię w Szczecinie

Tabor i technika

Lubuska hybryda FPS była tankowana paliwem złej jakości?

Tabor i technika

Kto naprawi lubuską hybrydę? FPS i Polregio z odmiennymi stanowiskami

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij